Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
Замовник СЕО : Жовтанецька сільська рада (80431, Львівська обл., Львівський р-н, с. Жовтанці, вул. Львівська, буд. 2). ЄДРПОУ: 04374039
1. Назва документа державного планування:
Детальний план території земельної ділянки з прилеглих земель до ТзОВ «Якимів Фіш» з метою діяльності рибного господарства (аквакультура) біля села Якимів Жовтанецької сільської ради
2. Вид та основні цілі документу державного планування
Містобудівна документація розробляється на підставі рішення Жовтанецької сільської ради №20 від 07 листопада 2024 року.
Метою розроблення проєкту є формування додаткової ділянки для потреб рибного господарства, опрацювання існуючої території, уточнення функціонального призначення території, просторової композиції, параметрів забудови, визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами.
В проєкті опрацьовано планувальне рішення використання та забудови території площею 55,1980 га.
Проєктом детального плану території передбачено влаштування додаткової території для потреб риборозведення.
Документ державного планування враховує планувальні рішення Схеми планування Кам’янка-Бузького району та узгоджується зі Стратегією розвитку Львівської області на період 2021-2027 років.
Відповідно до Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель» до 1 січня 2028 року детальні плани територій щодо територій, розташованих за межами населених пунктів та стосовно яких не затверджені комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад, можуть розроблятися та затверджуватися відповідно до схем планування території (частини території) району та/або області.
Проєкт розроблятиметься відповідно до:
– Земельного, Водного та Лісового кодексів України;
– Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
– Закону України «Про управління відходами»;
– Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;
– Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;
– Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;
– Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;
– Закону України «Про екологічну мережу України»;
– Закону України «Про охорону земель»;
– Закону України «Про рослинний світ»;
– Закону України «Про тваринний світ»;
– Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»;
– ДБН Б.2.2- 12:2019 «Планування і забудова територій»;
– ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;
– ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;
– ДСП №173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів».
3. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):
Територія проєктування знаходиться в південно-східній частині громади, поруч з селом Якимів.
В межах території опрацювання, на даний час, наявна земельна ділянка площею 49,8436 га з кадастровим номером 4622182000:09:000:0077 в межах якої наявний водний об’єкт, що відповідно до договору-оренди водного об’єкта перебуває в користуванні ТзОВ «Якимів Фіш».
Відповідно до даного договору частина ділянки що перебуває під водним становить 32,9092 га, частина ділянки, що перебуває під болотами, сіножатями та іншими землями – 16,9344 га. Цільове призначення: 10.07 для рибогосподарських потреб.
Проєктом передбачено ділянку, метою влаштування якої є розвиток діючого підприємства та влаштування на цій території додаткової ділянки для потреб аквакультури. Також, передбачено впорядкування території та проєктування додаткових будівель для потреб риборозведення діючого підприємства.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті.
На наступних етапах проєктування, в ході реалізації проєктних рішень, буде визначено чи об'єкти, запроєктовані даним детальним планом території, належать до переліку об'єктів планованої діяльності, для яких законодавством України передбачено проведення процедури оцінки впливу на довкілля.
4. Ймовірні наслідки
а) В ході проведення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля:
– ґрунтове середовище;
– атмосферне повітря;
– водне середовище;
– стан фауни, флори, біорізноманіття;
– кліматичні фактори;
– безпеки життєдіяльності населення та його здоров’я.
У процесі будівництва та експлуатації об’єктів можливий вплив на атмосферне повітря внаслідок викидів забруднюючих речовин від роботи будівельної техніки та автотранспорту, що буде задіяний у доставці будівельних матеріалів та перевезенні продукції підприємства. Вплив на ґрунтове середовище можливий внаслідок земляних робіт, планування території та облаштування будівель і споруд, а також під час руху транспортних засобів по території підприємства.
Водне середовище може зазнати впливу у випадку потрапляння будівельних матеріалів, паливно-мастильних матеріалів чи стоків у водний об’єкт під час будівництва та експлуатації.
Серед ризиків впливу на здоров’я населення, що стосуються реалізації проєкту, можна виокремити: якість атмосферного повітря в зонах руху автотранспорту, рівень шуму під час будівельно-монтажних робіт.
б) В ході здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть оцінені ймовірні наслідки від реалізації проєктних рішень документу державного планування на природоохоронні території.
в) Зважаючи на географічне положення території опрацювання детального плану території та характер планованої діяльності, транскордонні наслідки реалізації проєктних рішень детального плану території для приграничних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.
5. Розгляд альтернатив
Проєктом передбачено розгляд наступних альтернатив:
Альтернатива 1. «Базовий сценарій». Реалізація цієї альтернативи дозволить упорядкувати територію, визначити планувальні обмеження, забезпечити раціональне використання земельних ресурсів та сформувати комплекс обґрунтованих пропозицій щодо благоустрою. З екологічної точки зору, впровадження проєкту сприятиме впорядкованому розміщенню об’єктів аквакультури, що зменшить ризики хаотичної забудови прибережної території та неконтрольованого впливу на водний об’єкт.
Альтернатива 2. «Нульовий сценарій». Відмова від затвердження проєкту призведе до збереження існуючого стану території без впорядкування та розвитку інфраструктури підприємства. Такий підхід унеможливить створення додаткових робочих місць та розширення виробничих потужностей для аквакультури.
Окрім наведених альтернатив, у Звіті про стратегічну екологічну оцінку доцільно розглянути й інші варіанти, зокрема щодо технічного й технологічного забезпечення об’єктів.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Для розробки Звіту про стратегічну екологічну оцінку необхідно використовувати наступну інформацію:
– доповіді про стан довкілля;
– статистичну інформацію;
– фонові та лабораторні дослідження стану довкілля;
– дані моніторингу стану довкілля;
– оцінку впливу на довкілля планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля.
Ключовим завданням у виконанні СЕО проєкту є методи стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень проєкту.
Застосування цільового аналізу при проведенні СЕО дозволить встановити відповідність рішень детального плану території загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я та населення середовища існування.
7. Заходи, для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством.
В цілому, розроблений відповідно до державних будівельних норм, санітарних норм і правил, проєкт не матиме негативних наслідків.
Перелік проєктних рішень для запобігання, зменшення та пом’якшення негативного впливу наслідків від виконання проєктних рішень, комплекс яких включає:
– заходи щодо охорони рослинного покриву;
– заходи щодо охорони атмосферного повітря;
– заходи щодо охорони поверхневих та підземних вод;
– заходи щодо охорони ґрунтів та геологічного середовища;
– заходи щодо пожежної безпеки;
– дотримання рішень проєкту щодо раціонального використання території;
– дотримання параметрів планувальних обмежень, визначених санітарними нормами та екологічним законодавством;
– забезпечення акустичного режиму;
– інженерна підготовка при освоєнні територій, що зазнають впливу несприятливих природних процесів;
– впровадження спостережень за станом та прогнозуванням розвитку небезпечних геологічних процесів на території проєктування (зсувні явища, просідання, карстоутворення тощо);
– забезпечення благоустрою території.
8. Зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і складається з наступних розділів:
– зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
– характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативного впливу на здоров’я населення, встановлені на державному та місцевому рівнях, що стосуються документа державного планування;
– опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
– заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
– обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
– заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
– опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
– резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
9. Орган до якого подаються зауваження та пропозиції
Жовтанецька сільська рада (80431, Львівська обл., Львівський р-н, с. Жовтанці, вул. Львівська, буд. 2, електронна адреса для листування: zhovtanetska.s.r@ukr.net).
Строки подання – 10 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Проєкту Детального плану території земельної ділянки з прилеглих земель до ТзОВ «Якимів Фіш» з метою діяльності рибного господарства (аквакультура) біля села Якимів Жовтанецької сільської ради(відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).
