Жовтанецька громада
Львівська область, Львівський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 22.10.2024 р.

Дата: 23.10.2024 10:33
Кількість переглядів: 14

Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі № 22-10-10593-24

Замовник: Жовтанецька сільська рада Львівського району Львівської області (Код ЄДРПОУ 04374039)

1. Назва документа державного планування:

Детальний план території земельної ділянки площею 13,9608 га, кадастровий номер ділянки 4622185200:01:006:0168, розташованої в с. Ременів, по вул. Садова №1 (біля залізничної колії), призначеної для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (код 11.02), яка перебуває в оренді ТзОВ «ВЕСТСАН», з метою створення на даній території індустріального парку

2. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Детальний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, яка розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці. Підставою для розроблення детального плану території є Рішення Жовтанецької сільської ради від 12 вересня 2024 р. № 25. Проєкт розроблятиметься відповідно до: Земельного, Водного та Лісового кодексів України, Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про управління відходами», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про рослинний світ», Закону України «Про тваринний світ», Закону України «Про систему громадського здоров’я», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про індустріальні парки», постанови Кабінету міністрів України від 18.12.1998 №2024 «Про правовий режим зон санітарної охорони водних об’єктів», ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій», ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій», ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів», ДСП – 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів», ДБН В.2.5- 75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування», ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування», Рамкової конвенції ООН про зміну клімату, Національної стратегії управління відходами в Україні до 2030 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08.11.2017 № 820. Детальний план, відповідно до ст. 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», визначає принципи планувальнопросторової організації забудови, містобудівні умови та обмеження, систему інженерних мереж, порядок організації транспортного і пішохідного руху, комплексного благоустрою та озеленення.

3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Згідно статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, входить облаштування індустріальних парків. Розроблення Проєкту «Детального плану території земельної ділянки площею 13,9608 га, кадастровий номер ділянки 4622185200:01:006:0168, розташованої в с. Ременів, по вул. Садова №1 (біля залізничної колії), призначеної для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (код 11.02), яка перебуває в оренді ТзОВ «ВЕСТСАН», з метою створення на даній території індустріального парку» передбачає формування рішень, які на подальших стадіях проєктування будуть охоплювати плановану діяльність, що підлягає процедурі оцінки впливу на довкілля. Територія проєктування розташована в межах села Ременів, на вулиці Садова №1. Зі східної сторони межує з залізницею та згідно Схеми планування території Львівської області знаходиться в зоні впливу міжнародних транспортних коридорів. Орієнтовна площа – до 20 га. ДПТ передбачається розміщення основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.

4. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення Детальний план території є комплексним документом, проєктні рішення якого в різній мірі та формі можуть впливати на стан довкілля та здоров’я населення

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: передбачені наслідки для атмосферного повітря під час будівельно-монтажних робіт, внаслідок викидів автотранспорту та промислових об’єктів; шумове навантаження; тимчасове забруднення рослинного покриву під час будівельно-монтажних робіт. Детальний аналіз впливу на навколишнє середовище буде здійснений під час СЕО. Зокрема буде проведена характеристика для таких компонентів довкілля як: атмосферне повітря, водні ресурси, зміна клімату, земельні ресурси і ґрунти, надра, ландшафтні структури, матеріальні активи, управління відходами, стан флори та фауни, території природно-заповідного фонду та Смарагдової мережі, об’єкти історико-культурної спадщини, безпеку життєдіяльності та здоров’я населення. Використання земельної ділянки у межах територіальної громади буде відповідати санітарно-епідеміологічним та екологічним вимогам. б) для територій з природоохоронним статусом: Під час здійснення СЕО буде оцінено ймовірні наслідки проєктних рішень на території з природоохоронним статусом. Звіт СЕО міститиме аналіз проєктних рішень щодо охоронних зон заповідних об’єктів, а також особливостей дотримання режимів обмеженого господарського використання цих територій. в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: зважаючи на географічне положення проєктованої території та характер планової діяльності, транскордонні наслідки реалізації проєктних рішень детального плану для довкілля та здоров’я населення не очікуються.

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

В процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть розглянуті наступні альтернативи: Альтернатива 1 «Нульовий сценарій» – незатвердження проєкту. Незатвердження документа державного планування та відмова від реалізації будівництва призведе до уповільнення сталого, у тому числі економічного, розвитку населених пунктів. Альтернатива веде до нераціонального використання земельних ресурсів. Сценарій можна трактувати як продовження поточних тенденцій щодо стану довкілля. Альтернатива 2: «Зміна діяльності». Ця альтернатива передбачає зміну підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості на діяльність з меншим впливом на навколишнє середовище, зокрема атмосферне повітря, водні об’єкти та ґрунтовий покрив. Проте вибір цього варіанту ймовірно зумовить складність інтеграції нових проєктних рішень в загальну систему початкових цілей та вимог. Альтернатива 3: «Комплексна реалізація проєктних рішень». Затвердження проєкту детального плану території сприятиме балансу між розвитком економічної, соціальної та екологічної сфери. Реалізація будівництва призведе до раціонального використання території та підвищить її функціональність. Негативні фактори впливу на навколишнє середовище можна оцінити як незначні при дотриманні усіх вимог та норм будівництва та експлуатації. Вибір проведено з урахуванням техніко-економічних міркувань та раціонального використання земель, а також соціально-економічного розвитку району. Оцінка ефективності вказаних альтернативних варіантів буде відображена у звіті про стратегічну екологічну оцінку.

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Для розробки Звіту про СЕО необхідно використовувати таку інформацію: доповіді про стан довкілля, статистичну інформацію, фонові та лабораторні дослідження стану довкілля, дані моніторингу стану довкілля, пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території. З огляду на характер такого виду документації як детальний план, ключовим завданням у виконанні СЕО проєкту є метод стратегічного аналізу, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану. Також рекомендовано застосувати метод SWOTаналізу для оцінки проєктованого об’єкту. В ході СЕО провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного та стабільного соціально-економічного розвитку населеного пункту та підвищення якості життя населення. Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавство у сфері охорони навколишнього середовища.

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог. В цілому, розроблений у відповідності до державних містобудівних норм, санітарних норм і правил, проєкт детального плану території не матиме значних негативних наслідків. Для запобігання негативного впливу на довкілля та здоров’я населення передбачені такі заходи: дотримання рішень проєкту детального плану території щодо раціонального використання території; дотримання параметрів планувальних обмежень, визначених санітарними нормами та екологічним законодавством для забезпечення діяльності існуючих та проєктних будівель та споруд; контроль за точним дотриманням технології провадження робіт; інженерна підготовка при освоєнні територій, що зазнають впливу несприятливих природних процесів; проведення комплексного благоустрою території; проведення заходів для зменшення шумового забруднення, зокрема використання шумозахисних бар’єрів та ізолюючих матеріалів; встановлення сучасних систем очищення газів та пилу; очистка промислових стоків перед скиданням; використання замкнутих систем водопостачання та енергоефективного обладнання; моніторинг діяльності проєктованих об’єктів та впровадження екологічного менеджменту. Операції щодо збирання, зберігання, транспортування та утилізації відходів будівництва повинні здійснюватись з дотриманням норм екологічної безпеки та законодавства України. На всіх етапах реалізації ДПТ проєктні рішення будуть здійснюватися в відповідності з нормами і правилами охорони навколишнього середовища і вимог екологічної безпеки, в тому числі вимоги Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону атмосферного повітря» тощо.

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Структура Звіту про СЕО буде відповідати Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» та Методичним рекомендаціям щодо здійснення стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації (Наказ 705, Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України) та згідно положень, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Пропонується така структура Звіту із СЕО: 1) Зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;2)Характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 3) Характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 4) Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 5)Зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування; 6) Опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків; 7) Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування; 8) Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення; 9) Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 10) Опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 11)Резюме нетехнічного характеру інформації. Зміст звіту про СЕО визначається змістом та характером проєктних рішень з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання.

9. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання

Відділ архітектури, містобудування, землевпорядкування та комунального майна. Начальник відділу-головний архітектор відділу архітектури, містобудування, землевпорядкування та комунального майна - Мільченко Олег Борисович.

Термін подання пропозицій складає 15 календарних днів. Адреса: 80431, Львівська обл., Львівський р-н, с. Жовтанці, вул. Львівська, буд. 2.

10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:

Офіційний веб-сайт громади від 22.10.2024

Замовник/Уповноважена особа замовника: Жовтанецька сільська рада Львівського району Львівської області (Код ЄДРПОУ 04374039) /МІЛЬЧЕНКО ОЛЕГ БОРИСОВИЧ


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Оцініть роботу апарату Жовтанецької сільської ради

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь