Про упорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території населених пунктів Жовтанецької ОТГ
ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення регуляторного акта – проекту рішення - Жовтанецької сільської ради «Про упорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території населених пунктів Жовтанецької ОТГ».
Метою прийняття даного проекту рішення є обмеження доступу молодих осіб до вживання алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива, недопущенні реалізації алкогольних напоїв поблизу навчальних закладів, встановлення годин для продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива.
Проект даного рішення розроблено відповідності до статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Закону України « Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» .
Поштова адреса розробника регуляторного акта:
80420, с.Жовтанці, вул.Львівська, 2
З метою додержання зауважень та пропозицій електронну версію проекту регуляторного акту та відповідно аналізу регуляторного впливу розміщено в мережі Інтернет на офіційному сайті Жовтанецької сільської ради: Zhovtanetska-gromada.org.ua.
Зауваження та пропозиції приймаються протягом 1 місяця з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу.
Зауваження та пропозиції у друкованому або електронному вигляді слід надсилати на адресу 80420, с.Жовтанці, вул. Львівська, 2
електронна адреса: 04374039@mail.gov.ua
УКРАЇНА
ЖОВТАНЕЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
КАМ’ЯНКА-БУЗЬКОГО РАЙОНУ
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПРОЕКТ РІШЕННЯ
Від __ квітня 2020 р. № ___ с. Жовтанці
Про упорядкування торгівлі алкогольними напоями,
тютюновими виробами та пивом на території населених
пунктів Жовтанецької ОТГ
Розглянувши звернення Кам’янка-Бузького відділу поліції ГУ НП у Львівській області, керуючись ст.140, ст.146 Конституції України та п.44 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законами України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту населення від впливу шуму», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв», ст. 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», ст. 24 закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» (із змінами та доповненнями), постанови Кабінету Міністрів України від 30.07.1996 № 854 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями», сільська рада
ВИРІШИЛА:
1. Упорядкувати роздрібну торгівлю алкогольними, слабоалкогольними напоями, та пивом на території населених пунктів Жовтанецької ОТГ шляхом заборони роздрібної торгівлі вищевказаних товарів у стаціонарних об’єктах торгівлі, тимчасових спорудах для ведення підприємницької діяльності (кіосках, павільйонах, магазинах, відділах, кафетеріях, супермаркетах, в магазинах на автозаправних станціях), закладах ресторанного господарства, які не мають повного циклу виробництва, заклади швидкого обслуговування з двадцять другої години до девятої години щоденно, враховуючи вихідні дні та свята.
2. Заборонити закладам ресторанного господарства, з повним циклом виробництва, що вбудовані в житлові будинки, розташовані в парках культури та відпочинку на території спортивних комплексів роздрібну торгівлю алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом (окрім безалкогольного) з двадцять другої години до восьмої години, враховуючи вихідні дні та свята.
3. Заборонити закладам ресторанного господарства, з повним циклом виробництва, які знаходяться в окремих нежитлових приміщеннях роздрібну торгівлю алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом (окрім безалкогольного) з двадцять четвертої години до восьмої години (окрім святкування Нового року, ювілеїв та весіль), враховуючи вихідні дні та свята.
4. Заборонити роздрібну торгівлю алкогольними, слабоалкогольними напоями, пивом (окрім безалкогольного) та тютюновими виробами на об'єктах торгівлі усіх типів та ресторанного господарства, розташованих на відстані 25 метрів від меж земельних ділянок (огородження) загальноосвітніх навчальних закладів та дошкільних навчальних закладів.
5. Дія цього рішення поширюється на всіх суб'єктів господарювання на території населених пунктів Жовтанецької ОТГ незалежно від форм власності, які зареєстровані в установленому порядку і мають ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями чи тютюновими виробами, отриману згідно з вимогами законодавства.
6. Суб’єктам господарювання населених пунктів Жовтанецької ОТГ рекомендувати інформувати покупців про прийняте Жовтанецькою сільською радою рішення щодо заборони реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв, пива (окрім безалкогольного) та тютюнових виробів на території населених пунктів Жовтанецької ОТГ.
7. Кам’янка-Бузькому відділу поліції Головного управління Національної поліції України у Львівській області:
- забезпечити контроль за виконанням даного рішення суб’єктами господарювання;
- рекомендувати активізувати роботу щодо посилення контролю за дотриманням вимог статей 156, 178, 182 Кодексу України про адміністративні порушення з метою недопущення продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв, пива (окрім безалкогольного) та тютюнових виробів неповнолітнім, розпивання пива (окрім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв на вулицях, скверах, парках, та в інших заборонених законом місцях, появи в громадських місцях у нетверезому стані, сприяти захисту населення від шкідливого впливу шуму та дотриманню правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях;
- звертатися до Головного управління Державної фіскальної служби України у Львівській області щодо анулювання ліцензій на здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами суб’єктам господарювання, що порушують вимоги пункту 1,2,3,4 цього рішення.
8. Офіційно оприлюднити це рішення на сайті Жовтанецької сільської ради
9. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з прав людини, законності, депутатської діяльності, етики (голова - Лоза Р.З ).
Сільський голова Я. Деркач
АНАЛІЗ
регуляторного впливу проекту рішення Жовтанецької сільської ради
« Про упорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території населених пунктів Жовтанецької ОТГ».
- Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин, а також оцінка важливості цієї проблеми.
За результатами дослідження «Куріння, вживання алкоголю та наркотичних речовин серед підлітків, які навчаються: поширення й тенденції в Україні» яке проводилося в 2015 році в рамках міжнародного проекту «Європейське опитування учнів щодо вживання алкоголю та інших наркотичних речовин – ESPAD» було встановлено, що в середньому 83,4% учнів уживали будь-які алкогольні напої хоча б один раз протягом життя. У віці 15 років цей показник складає 78,4%, а у віці 16 та 17 років наближається до 85%. Середній вік першої спроби вживання алкогольних напоїв становить 14 років. Це стосується пива, шампанського, слабоалкогольних напоїв та вина. Для міцних алкогольних напоїв середній вік першої спроби становить 15 років. Крім того, найбільша частка учнів/студентів уперше відчула алкогольне сп’яніння у 14 років.
Через уживання алкоголю молоді люди нерідко потрапляють у неприємні ситуації, що можуть мати небажані наслідки. Згідно з даними, підлітки через уживання алкоголю зіткнулися з таким: серйозні сварки (13,4%); потрапляли в бійки (10,2%); псували або втрачали особисті речі, одяг (9,3%); травмувались або траплялися нещасні випадки (8,9%); були напідпитку за кермом мопеда чи автомобіля (9,0%, з них 2,4% робили так більше двох разів); статевий контакт без презерватива (6,2%); проблеми з поліцією (5,6%); навмисно задавали собі шкоди (4,6%); ставали жертвами крадіжки (3%), а також указали на госпіталізацію/звернення до швидкої допомоги через інтоксикацію чи травму; потрапляння у ДТП під час керування транспортним засобом; ставали жертвами сексуальних контактів.
За даними, наведеними у дослідженні, щоденно курять 12,2% учнівської молоді, приблизно половина з них зазначила про куріння шести і більше цигарок щодня. У момент досягнення 13-річного віку досвід куріння мають 29,9% учнів/студентів. Також дослідження показує, що звичка щоденного куріння формується після досягнення 15 років.
При цьому, більшість опитаної молоді вказує на легкодоступність тютюнових виробів та алкогольної продукції. Кожний п’ятий учень вважає, що має безперешкодний доступ до цигарок, натомість більше третини 15-річних учнів повідомили про те, що їм «легко» або «дуже легко» придбати алкогольні напої. Серед 16-річних респондентів кількість тих, кому «легко» або «дуже легко» придбати алкогольні напої становить 43,4%, а серед 17-річних – 51,7%.
Наведена статистика вказує на необхідність внесення змін до законодавчого забезпечення протидії поширеності вживання алкогольних та тютюнових виробів серед молоді.
Відповідно до вимог статті 15 – 3 Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» встановлені місця, де обмежено роздрібну торгівлю цими товарами. Однак, відповідно до вимог абзацу 7 цієї статті, органи місцевого самоврядування можуть встановлювати інші місця, де заборонено або обмежено торгівлю алкогольними та слабоалкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом.
За останні роки українське суспільство занепадає внаслідок масового пияцтва. Проблема пияцтва та алкоголізму в селах на даний час не лише не втрачає своєї актуальності, але з кожним роком загострюється та набуває все більш небезпечних для суспільства форм та проявів. Розповсюдженість вживання алкогольних напоїв та пива серед неповнолітніх є однією з основних причин їх становлення на злочинний шлях.
2. Обгрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання.
У зв’язку з відсутністю механізму визначення обмежень місць продажу алкогольної, тютюнової продукції та пива поблизу закладів освіти у законодавчій нормативній базі проблему можна розв’язати шляхом адміністративних відносин відповідно до вимог Законів України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», «Про місцеве самоврядування в Україні» та з прийняттям Жовтанецькою сільською радою регуляторного акта «Про упорядкування торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пивом на території населених пунктів Жовтанецької ОТГ».
Обґрунтування, чому визначена проблема не може бути розв’язана за допомогою діючого регуляторного акта.
Відповідно до вимог статті 15-3 Закону України « Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями встановлені години продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива в торгівельних закладах. Однак, відповідно до статтей 26 Закону України « Про місцеве самоврядування в Україні» сільська рада передбачає встановлення інших місць, де заборонена або обмежена в часі торгівля алкогольними, слабоалкогольними напоями, пивом та тютюновими виробами.
- Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, у тому числі здійснення розрахунку очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта.
Прийняття цього регуляторного акта надасть можливість врегулювати питання встановлення обмежень місць та часу продажу алкогольної продукції, пива та тютюнових виробів.
Очікувані результати :
ВИГОДИ |
ВИТРАТИ |
1 |
2 |
Сфера інтересів органів місцевого самоврядування |
|
1.Зменшення правопорушень серед мешканців. |
1.Зниження податкових надходжень до бюджету |
2.Захист населення від негативних наслідків шуму. |
2.Зниження товарообігу роздрібної мережі |
3.Зменшення скарг від мешканців щодо порушень законності та правопорядку. |
|
|
|
Сфера інтересів суб’єктів господарювання |
|
1.Економія коштів від придбання відповідних ліцензій. |
1. Зниження прибутку
|
Сфера інтересів громадян |
|
1.Зменшення правопорушень серед мешканців населених пунктів. |
1. Можливість придбання алкогольних напоїв у будь-який час доби |
|
|
3. Захист населення від негативних наслідків шуму |
|
4.Визначення цілей державного регулювання.
Метою цього регуляторного акта є урегулювання питання щодо обмеження місць та часу продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива в торгівельних закладах розташованих на території Жовтанецької ОТГ.
- Визначення та оцінка всіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей, у тому числі тих, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин.
У разі неприйняття зазначеного регуляторного акта пропонується збереження існуючого стану у порядку торгівлі підакцизними товарами та посилення контролю за обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива по дотриманню суб’єктами господарювання Законів України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», « Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров´я населення», « Про захист прав споживачів».
- Аргументація щодо переваг обраного способу досягнення встановлених цілей.
Запропонований спосіб встановлення обмежень продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива надасть можливість покращення існуючого стану реалізації цих товарів, обмежить доступ та вживання молоддю алкогольних, слабоалкогольних напоїв, пива та тютюнових виробів.
- Механізм та заходи
Механізмом досягнення цілей регулювання є :
– прийняття рішення про обмеження реалізації підакцизних товарів ;
– посилення контролю зі сторони контролюючих органів за дотриманням правил реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива.
8.Обгрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта.
Підготовленим проектом регуляторного акта шляхом встановлення часових та територіальних обмежень продажу алкогольних, слабоалкогольних напоїв, тютюнових виробів та пива в об’єктах торгівлі пропонується обмежити доступ та вживання молоддю цих товарів, а також дорослим населенням у нічний час.
9.Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей з найменшими витратами для суб’єктів господарювання, громади, держави.
Досягнення запропонованим регуляторним актом визначених цілей не впливає на економічні витрати держави, громади, суб’єктів господарювання.
Обґрунтування щодо вигод, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого регуляторного акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та/або вигоди не можуть бути кількісно визначені.
Не всі вигоди, які виникають внаслідок дії запропонованого регуляторного акта можуть бути кількісно визначені, а основними якісними показниками цього регуляторного акта є здійснення заходів щодо запобігання алкоголізму на території ОТГ.
10. Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати та виконувати їх.
Упровадження та виконання вимог регуляторного акта не потребує додаткових витрат із міського бюджету.
11.Оцінка впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта. При виникненні змін в чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, до нього будуть вноситися відповідні коригування.
12.Обгрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта.
Термін дії запропонованого проекту регуляторного акта не обмежується.
За підсумками аналізу відстеження його результативності та у разі прийняття нових нормативних актів на державному рівні до нього можуть вноситися відповідні зміни та доповнення.
13.Визначення показників результативності регуляторного акта.
Головними чинниками результативності цього регуляторного акта є :
– використання сільською радою законних прав та державних гарантій на захист фізичного і психічного здоров´я громадян ;
– формування в суспільстві здорового способу життя, сприяння зміцненню здоров´я дітей, їх захист від негативного впливу алкогольної і тютюнової продукції;
– підвищення відповідальності суб’єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері обігу, споживання алкогольних, тютюнових виробів, щодо дотримання вимог Законів України « Про державне виробництво і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробі і їх шкідливого впливу на здоров´я населення».
14. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття.
Оцінка ефективності регуляторного акта буде здійснена за допомогою відстеження результативності регуляторного акта.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде проведено через 6 місяців від офіційного опублікування.
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде проводитись 1 раз через 3 роки з набуття чинності регуляторного акта.
Сільський голова Ярослав Деркач
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)